Blog

Tanda-Bahaya-Di-Awal-Kehamilan-yang-Perlu-Diwaspadai2

Cara Pemakanan Sihat Ketika Hari Raya Untuk Ibu Hamil

. . Ketika berhari raya, anda sebagai ibu hamil perlu berjaga-jaga tentang apa yang anda makan kerana ia akan memberi kesan kepada bayi di dalam kandungan anda. Mari baca tip pemakanan untuk ibu mengandung semasa hari lebaran nanti ! . Pelbagai juadah akan dapat kita rasakan ketika menyambut perayaan Hari Raya. Ia adalah hari yang […]

Read more
1_193

9 Cara Mudah Menghias Rumah Dalam Masa Sehari

1) GANTI PERABOT BARU Anda tidak perlu berbelanja besar membeli set perabot baru untuk memberi suasana baru pada ruang kediaman. Cukup sekadar gantikan salah satu perabot yang sudah terlalu lama dengan yang baru. Contoh, jika miliki kerusi meja makan yang sudah lama, gantikan dengan kerusi yang baru seperti gaya suai padan moden.   2) ILUSI […]

Read more
cara-spa-di-rumah

Spa Di Rumah Dengan Madu

KAUM wanita terutamanya kaum ibu memang sentiasa peka kepada keperluan menjaga kesihatan. Selain menjalani gaya (cara) hidup yang sesuai seperti menghindari makanan tertentu, mengambil makanan yang sesuai daripada segi jenis dan pola untuk pemuliharaan kesihatan serta beberapa aspek gaya hidup lain, mereka juga menggunakan bahan tertentu termasuk madu. Berikut ialah beberapa kegunaan madu yang boleh […]

Read more
cara-hilangkan-parut-jerawat-foto-squarespace

6 Cara Mudah Elak Muka Berjerawat

Jerawat di muka, terutamanya jika ia tumbuh dengan banyak boleh menyebabkan seseorang individu hilang keyakinan untuk berdepan dengan orang. Kulit muka berminyak sering dikatakan antara punca utama masalah jerawat namun mungkin ramai juga yang tidak sedar bahawa cara penjagaan kulit wajah juga penting untuk memastikan muka bebas jerawat. Kulit wajah yang sering terdedah kepada cahaya matahari dan […]

Read more
auratraftaar

Batas-batas Aurat Di Hari Raya

. Pejam celik pejam celik dah tinggal berapa hari je lagi nak raya. Tapi, raya-raya juga, jangan lupa batas-batas aurat kita ya hari raya nanti. Mesti ramai yang tertanya-tanya kan, especially yang balik kampung berkumpul ramai-ramai dengan sanak saudara. . BATAS-BATAS AURAT & MAHRAM DALAM ISLAM . Bagi Wanita – Antara orang yang haram bersalam […]

Read more
best-weight-loss-diet

8 Tip Diet Mudah Sahur

Amalan bersahur sunnah Nabi S.A.W. Ia penting untuk bekalkan anda dengan tenaga dan nutrisi untuk hadapi cabaran puasa. . 1. Jangan skip sahur Sahur penting untuk bekalkan nutrisi, air dan tenaga untuk amalan berpuasa. Lagi-lagi dalam keadaan cuaca yang panas dan lembap di Malaysia.  . 2. Komplex Karbo Pastikan karbohidrat kompleks menjadi pilihan diet anda […]

Read more
word fashion on different pieces of colorful paper

Fesyen Yang Menjaga Aurat Di Hari Raya

“Tiba saja bulan Ramadhan, yang wanita ni tutup semua. Katanya, yela bulan Ramadhan kena la hormat. Time Raya Aidilifitri, terbuka semua sana-sini. Aurat pun tak terjaga. Yang syariatnya pun entah ke mana. Kesian dah penat berjuang sebulan berpuasa, habis dah pahala melayang dalam 1 hari. Nak jadi apa tu?” – kata seorang ustaz di radio […]

Read more
Spice-Rack6_James-Angus[1]

Tip Menyimpan Rempah Ratus

REMPAH-RATUS sering digunakan sebagai penyedap masakan dan penambah aroma masakan. Tahukah anda bahawa cara menyimpan rempah-ratus di dapur sangat mempengaruhi ketahanan dan kualitinya? Berikut merupakan cara-cara betul menyimpan rempah-ratus di dapur agar ia tahan lebih lama. Ayuh praktikkan petua ini. 1.    Simpan rempah-ratus pada suhu bilik dan elakkan ia daripada terkena pancaran cahaya matahari secara […]

Read more
badan letih dan lesu

Kerap Letih Atau Lesu?

BERASA letih atau lesu kerana melakukan kerja rutin setiap hari merupakan perkara normal yang dialami oleh semua orang. Artikel ini pula membincangkan secara ringkas beberapa punca lain keletihan atau kelesuan di mana setiap satu disusuli dengan cadangan ringkas untuk mengatasinya. Mengambil karbohidrat proses secara berlebihan boleh menyebabkan anda merasa letih sepanjang hari. Apabila makanan bergula […]

Read more
feeding-style-yang-salah-bikin-anak-tidak-suka-makan-sayur-dan-buah-bOVDRYxdVn

Kenapa Anak Tidak Suka Makan Buah, Sayur?

UNTUK sesetengah ibu bapa, memperkenalkan dan memastikan anak makan sayur ibarat melakukan suatu kerja yang berat. Ini disebabkan anak-anak kerap memilih makanan yang lebih sedap dan kelihatan menarik, sekaligus sayur atau buah. Ahli psikologi keluarga dari Indonesia, Ayoe Sutomo menerangkan enam alasan mengapa anak enggan memakan sayur dan buah.   1. Tidak diperkenalkan dan dibiasakan […]

Read more
X

Pin It on Pinterest

X